Všechny budoucí elektrické vozy Volvo budou vybaveny technologiemi z jedné sady
V rámci akce Capital Markets Day společnosti Volvo Cars, která se dnes koná ve švédském Göteborgu, odhalíme náš nový přístup k technologiím měnícím pravidla hry. Tento nový přístup bude určovat budoucnost naší společnosti tím, že veškeré naše inženýrské úsilí obrátí jedním směrem: k výrobě automobilů, které se v průběhu času zlepšují.
Počínaje modelem EX90 budou naše budoucí elektrická vozidla založena na stejném základním jádru systémů, modulů, softwaru a hardwaru, kterému říkáme supersada technologických funkcí Volvo Cars Superset tech stack. Jedná se o jednotný technologický a softwarový základ zahrnující všechny moduly a funkce, které budeme využívat v rámci naší budoucí produktové řady. Tyto technologie lze stejně jako sadu stavebních bloků konfigurovat různými způsoby. Každý z našich nových vozů bude vybaven výběrem nebo podmnožinou stavebních bloků pocházejících ze supersady technologických funkcí, kterou budeme v průběhu doby vylepšovat a rozšiřovat.
Jedná se o přístup, který zajistí, že se budou naše vozy postupem doby reálně zlepšovat, což bude zaručeno zaměřením veškerých našich inženýrských prací na zlepšování a rozšiřování naší jediné technologické sady. To v praxi znamená, že bude mít naše práce na modelu EX90 přímý přínos pro model ES90 a současně pro vývoj modelu EX60, který bude následovat po našem elektrickém sedanu, a souběžně to přinese prospěch také s ohledem na následná vylepšení modelu EX90, který je již v rukách našich prvních zákazníků.
„Supersada technologických funkcí (Volvo Cars Super tech stack) bude skutečně měnit pravidla hry, protože nám umožní zaměřit veškeré inženýrské úsilí jedním směrem, do produktu, který bude využíván v rámci všech našich modelů, namísto práce na projektech vztahujících se k jednotlivým modelům,“ říká Anders Bells, ředitel pro inženýrské práce a technologie ve společnosti Volvo Cars. „Naši inženýři budou pracovat na vývoji jedné supersady, kterou budou neustále vylepšovat, rozšiřovat a obohacovat o nové schopnosti a funkce. To nám umožní výrazně zlepšit kvalitu našich produktů, urychlit jejich uvádění na trh a neustále vylepšovat vozidla pro naše zákazníky.“
Uzavřená smyčka vývoje
Přístup, který představuje supersada technologických funkcí, nám umožní dodávat zákazníkům produkty jedné značky s mnoha různými příchutěmi, což přesně odráží naši zastřešující myšlenku týkající se ideálního způsobu výroby automobilů.
V současné době při vývoji využíváme uzavřenou smyčku založenou na datech, konektivitě, softwaru a výpočetním jádru vozu. Tento posun vztahující se k výpočetnímu jádru vozu je stejně významný jako posun k elektrifikaci. Výpočetní jádro vozu má vliv na vše, co je připojeno k elektrickému systému automobilu, přičemž jsou potenciální výhody prakticky neomezené.
Díky vytvoření uzavřené smyčky procesu vývoje budeme schopni donekonečna neúnavně zlepšovat každý aspekt našich vozů, protože budeme mít přehled o funkci systému v reálném čase, naše vozy budou vybaveny výpočetními jádry s pokročilými schopnostmi a také budeme mít v našich vývojových centrech k dispozici své inženýry.
Naše platforma SPA3 příští generace
Jedním z klíčových stavebních kamenů každého z vozů Volvo je elektrický technologický základ tvořený kombinací nejmodernějšího pohonu, elektrických systémů a elektronických systémů, na jejichž základě je vůz postaven.
Abychom se dostali do pozice lídra v oblasti mobility nové generace, vyvíjíme novou technologickou platformu pro elektrické vozy, SPA3, která bude podpořena supersadou technologických funkcí Volvo Cars Super tech stack. Naším prvním vozem postaveným na platformě SPA3 bude připravované plně elektrické středně velké SUV EX60.
Platforma SPA3 staví na mnoha stavebních kamenech převzatých z platformy SPA2, přičemž zavádí několik klíčových vylepšení. Tento model bude vybaven například výpočetním jádrem vozu s vylepšenými schopnostmi, které nám umožní zajistit vyšší výkon a vylepšit funkce napříč technologickou supersadou. Nejdůležitější nicméně je, že byla architektura SPA3 navržena tak, aby nabízela rozsáhlejší modulární možnosti než předchozí platforma. To znamená, že pokud bychom chtěli, mohli bychom na základě stejného technologického základu průběžně vyvíjet a vyrábět vozy všech velikostí – od větších než model EX90 až po menší než model EX30. Modularita a možnost rozšíření platformy SPA3 nám umožní méně rozptylovat pozornost a snížit investiční náklady,
což by mělo s ohledem na tržby vést k silnějšímu budoucímu cash flow.
Nižší výrobní náklady
Díky škálovatelné architektuře SPA3 vytváříme větší synergie a zlepšujeme technologickou efektivitu s ohledem na výpočetní jádro vozu, baterie, elektrické motory, odlévání velkých dílů a modulární výrobu – všechny tyto faktory přispívají k výraznému snížení nákladů na výrobu automobilů.
Náš přístup k budoucí výrobě demonstruje továrna Torslanda a její příprava na výrobu vozů postavených na platformě SPA3, která má k dispozici vše potřebné k výrobě vozů ve stejném regionu. Zmíněný přístup nabývá na efektivitě obzvlášť v případě, kdy jsme schopni využívat stejné klíčové komponenty ve všech vozech postavených na platformě SPA3, což v praxi znamená, že dochází ke zjednodušení složitého a ke zvyšování flexibility.