Využijte nabídky financování s 0% úrokem na nové a vybrané ojeté vozy Opel a Volvo. Info zde!

Tým italských inženýrů Alfa Romeo odhaluje tajemství jízdní dynamiky nového modelu Junior VELOCE 280.

  • Na kultovním testovacím polygonu Balocco se konají dlouho očekávané dynamické testy před homologací nového modelu Junior v jeho nejsportovnější verzi VELOCE o výkonu 280 k. Tento elektrický vůz je vybaven specifickými prvky navrženými a vyrobenými přímo pro Alfu Romeo.
  • Kompaktní Junior VELOCE 280 ztělesňuje DNA značky a její sportovní přístup a vrací ji do jednoho z největších evropských tržních segmentů, kde symbolicky přivítá novou generaci alfistů.
  • NAVRŽEN TAK, ABY VZBUZOVAL NADŠENÍ: na modelu Junior 280 VELOCE pracoval stejný italský tým inženýrů Alfa Romeo, který vytvořil jedinečné projekty jako 4C, 8C, Giulia & Stelvio Quadrifoglio a Giulia GTA. Výsledkem je dokonalá rovnováha mezi nejlepšími jízdními vlastnostmi ve své třídě a mimořádným komfortem při každodenních cestách.
  • VÝKON 280 KONÍ: v modelu Junior debutuje nová elektrická pohonná jednotka s výkonem 207 kW/280 k a točivým momentem 345 Nm.
  • PREMIÉRA 4. GENERACE DIFERENCIÁLU TorSen (typ D): nejnovější mechanický samosvorný diferenciál TorSen „D“ slaví svoji premiéru v elektrickém voze s pohonem předních kol. Tento diferenciál zajišťuje nejlepší trakci za všech jízdních podmínek a na všech površích.
  • AGILNÍ A LEHKÁ: Alfa Romeo Junior 280 VELOCE je s hmotností 1590 kg nejlehčí ve své třídě.
  • KOMFORT A PRAKTIČNOST: Junior je lídrem svého segmentu, což dokazuje největší zavazadlový prostor mezi prémiovými konkurenty (400 l) a organizér kabelů Alfa Romeo pro uložení nabíjecího kabelu pod přední kapotou.
  • NABITÝ TECHNIKOU: Junior je technologicky nejvyspělejší Alfou Romeo všech dob i díky virtuálnímu asistentovi „Hey Alfa“ s generativní umělou inteligencí a navigačnímu systému s výpočtem tras navrženým přímo pro specifické potřeby elektrického pohonu.

Dynamický vývoj a testování všech vozů Alfa Romeo probíhá na legendárním testovacím polygonu Balocco, který byl dokončen v roce 1962. Tým italských inženýrů značky Alfa Romeo tu pracoval na posledních modelech a při dynamických jízdních testech zde i tentokrát bude připraven pomoci. 

Na těchto tratích probíhal vývoj všech cestovních vozů Alfa Romeo v posledních několika desetiletích, a právě zde bude podrobena testům i Alfa Romeo Junior. Historický tým „Alfa Corse“ zde také testoval a ladil závodní vozy, které se účastnily mezinárodních automobilových závodů, jako jsou F1, DTM a Super Turismo.

Tým italských inženýrů Alfa Romeo odhaluje tajemství jízdní dynamiky nového modelu Junior VELOCE 280.
Tým italských inženýrů Alfa Romeo odhaluje tajemství jízdní dynamiky nového modelu Junior VELOCE 280.

100% jízdní dynamika Alfa Romeo

Alfa Romeo Junior 280 VELOCE ztělesňuje sportovní přístup značky v kompaktních rozměrech. Tento model vychází z tradičního vzorce Alfa Romeo, který kombinuje dokonalé vyvážení hmotnosti, prvotřídní jízdní vlastnosti, špičkové technologie a poháněcí systémy, stejně jako „nadčasovou krásu“, která je charakteristickým znakem designu značky. Junior 280 VELOCE posouvá tyto vlastnosti na nejvyšší úroveň a vyznačuje se nejlepší agilitou v segmentu a vynikajícími jízdními vlastnostmi ve své třídě. 

Tento model přináší dvě světové premiéry: nový elektromotor s výkonem 207 kW/280 k a nejnovější mechanický samosvorný diferenciál TorSen „D“. Junior 280 VELOCE také využívá specifická technická řešení, včetně nejstrmějšího převodu řízení v segmentu (14,6), které je speciálně kalibrováno pro umocnění výjimečných jízdních vlastností. Podvozek byl snížen o 25 mm a vybaven sportovními stabilizátory se zvýšenou tuhostí, což zaručuje rychlé a přesné průjezdy zatáčkami. Brzdový systém je vybaven kotouči o průměru 380 mm vpředu se čtyřpístkovými jednodílnými třmeny. 20" sportovní pneumatiky jsou specificky navrženy pro vysokovýkonné elektrické vozy.

Vyšší hospodárnost a větší potěšení z každodenních cest

Nový Junior 280 VELOCE je vůz určený pro každodenní použití, který kombinuje hospodárnost s mimořádnou zábavností. Jedná se o kompaktní a snadno ovladatelný vůz, který je ideální do města, což dokazuje jeho délka jen mírně překračující hranici 4 metrů a poloměr otáčení 10,5 metru. Navzdory svým kompaktním rozměrům nabízí prostorný interiér, který pohodlně pojme čtyři dospělé osoby, a zavazadlový prostor o objemu 400 litrů, což je největší hodnota v daném segmentu. Z hlediska hospodárnosti váží Junior 280 VELOCE pouze 1 590 kg. Kompaktní lithium-iontový akumulátor přispívá k výraznému snížení hmotnosti a zkrácení doby nabíjení. Aerodynamické detaily, jako je ikonická „useknutá záď“ a asymetrické přední nasávací otvory, snižují odpor vzduchu a spotřebu energie. Junior je zárukou výjimečných zážitků z jízdy ve městě i v kombinovaném provozu, aniž by se vzdával maximální praktičnosti. To dokládá úložný prostor pod přední kapotou určený pro nabíjecí kabel, 12voltová zásuvka v zavazadlovém prostoru, specifický zvuk elektrického pohonu (slyšitelný pouze v prostoru pro cestující) pro lepší vnímání zrychlení a zpomalení. Specialitou je také funkce výpočtu tras navigace přesně podle vlastností elektrického pohonu (EV Routing), které řidiče, pakliže je potřeba nabíjet, automaticky a bez obav navedou k nabíjecí stanici.

Nejlepší jízdní vlastnosti ve své třídě díky specifickým technickým řešením navrženým a vyrobeným přímo pro značku Alfa Romeo

Tým italských inženýrů Alfa Romeo odhaluje tajemství jízdní dynamiky nového modelu Junior VELOCE 280.
Tým italských inženýrů Alfa Romeo odhaluje tajemství jízdní dynamiky nového modelu Junior VELOCE 280.

SVĚTOVÁ PREMIÉRA: Alfa Romeo Junior VELOCE s novým elektromotorem o výkonu 280 k

Alfa Romeo představuje v modelu Junior 280 VELOCE novou generaci elektromotoru M4+, který dosahuje výkonu 207 kW/280 k a točivého momentu 345 Nm. Tato pohonná jednotka, vyvinutá týmem inženýrů Alfa Romeo ve spolupráci se Stellantis Engineering Propulsion Systems a Emotors, byla navržena a vyladěna tak, aby splňovala specifické cíle projektu vedeného týmem Alfa Romeo. Nový kompaktní sportovní vůz nabízí díky vysokému výkonu a točivému momentu s maximálními otáčkami 15 200 za minutu a konstantnímu točivému momentu v rozmezí 250 až 4875 ot./min nekompromisní potěšení z jízdy a nejlepší dynamiku ve svém segmentu. 

Zrychlení z 0 na 100 km/h dosahuje za pouhých 5,9 sekundy a maximální rychlost přesahuje 200 km/h. Elektrické hnací ústrojí se skládá z hybridního synchronního motoru a nejnovějšího akumulátoru s kapacitou 54 kWh, který se vyznačuje vysokou energetickou hustotu a vynikajícím poměrem mezi jmenovitou a využitelnou energií. Lithium-iontový akumulátor zajišťuje podle cyklu WLTP dojezd až 410 km. Doplňování energie nového modelu Junior VELOCE je velmi rychlé: nabití akumulátoru z 10 na 80 % na stejnosměrných rychlonabíjecích stanicích s výkonem 100 kW trvá méně než 30 minut.

SVĚTOVÁ PREMIÉRA: nový mechanický diferenciál se zvýšenou svorností TorSen „D“

Aby Alfa Romeo zajistila sportovní a zábavnou jízdu za všech podmínek a dokázala efektivně přenést výkon na vozovku, rozhodla se vybavit model Junior VELOCE nejnovějším mechanickým samosvorným diferenciálem TorSen „D“. Tento systém, použitý poprvé u elektromobilu s pohonem předních kol, je evolucí techniky, kterou Alfa Romeo představila u modelu 147 Q2 v roce 2006. Jedná se o jednoduché a efektivní řešení, které je v nové generaci „D“ ještě lehčí a účinnější. Nový systém dynamicky a rovnoměrně rozděluje točivý moment podle jízdních podmínek a povrchu vozovky mezi přední poháněná kola. Mechanický samosvorný diferenciál TorSen „D“ maximalizuje výhody pohonu předních kol, výrazně zvyšuje přilnavost k vozovce, trakci a stabilitu. Zároveň zmírňuje nedotáčivost při akceleraci, omezuje zásahy stabilizačního systému a snižuje vibrace přenášené do řízení.

Tým italských inženýrů Alfa Romeo odhaluje tajemství jízdní dynamiky nového modelu Junior VELOCE 280.

Vylepšení jízdních režimů systému Alfa D.N.A.

Pro zlepšení ovladatelnosti a jízdní dynamiky lze u modelu Junior VELOCE zvolit požadovaný jízdní režim prostřednictvím voliče jízdních režimů Alfa D.N.A. Tento systém, který debutoval v modelech Giulietta, MiTo a 4C a následně prošel vývojem v modelech Giulia a Stelvio a také v modelu Tonale, se nyní objevuje rovněž v modelu Junior, ovšem se specifickými funkcemi určenými pro elektrický pohon. Režim „Dynamic“ u modelu Junior VELOCE dodává maximální dostupný výkon a točivý moment, zvyšuje citlivost řízení a pedálů a minimalizuje zásahy systému ESP. K celkovému sportovnímu dojmu přispívá také plně mechanické brzdění. Alternativou je režim „Natural“, který omezuje maximální výkon a maximální rychlost a zásahy systému ESP jsou konzervativnější, čímž se v každodenním provozu šetří energie a snižuje spotřeba, aniž by to negativně ovlivnilo výkonnost. V režimu „Advanced Efficiency“ je točivý moment pro maximální energetickou hospodárnost omezen na 300 Nm. V neposlední řadě je Junior VELOCE vybaven tlačítkem „B-mode“ pro zvýšenou rekuperaci kinetické energie po každém uvolnění akcelerátoru, čímž se zvyšuje brzdný účinek přední nápravy a prodlužuje dojezd.

 

Podvozek se specifickým sportovním nastavením

Zavěšení kol u modelu Junior VELOCE využívá osvědčenou kombinaci typu MacPherson vpředu a torzní příčky vzadu, což za všech jízdních podmínek zajišťuje vynikající přilnavost a vysoký komfort. Přední náprava je vybavena novým příčným zkrutným stabilizátorem a sportovně laděnými vzpěrami MacPherson, které poskytují přímou odezvu a dokonalou ovladatelnost. Kratší tyče řízení spolu s novými vzpěrami umožnily použít velmi ostrý převod řízení 14,6:1, což je nejlepší hodnota v dané třídě. Zadní náprava se vyznačuje specifickou torzní zkrutnou příčkou. Vpředu i vzadu jsou použity speciální tlumiče s dvojitými hydraulickými dorazy.

 

Brzdy a pneumatiky

Pro bezpečné jízdní vlastnosti ve vysokých rychlostech zvolil tým Alfa Romeo pro model Junior 280 VELOCE přední brzdy s odvětrávanými kotouči o průměru 380 mm a čtyřpístkovými jednodílnými třmeny. Tyto brzdy dokáží vytvořit zpomalení až 1,12 G, což umožňuje zastavení z rychlosti 100 km/h na 33 metrech. K tomuto výkonu přispívají také velká 20palcová kola z lehkých slitin a pneumatiky využívající technologie ze světa motorsportu.

Tým italských inženýrů Alfa Romeo odhaluje tajemství jízdní dynamiky nového modelu Junior VELOCE 280.

Nejmodernější technologie zajišťující pohodlí, bezpečnost a konektivitu.

Maximální komfort a příjemné prostředí uvnitř vozu

Volba modelu Junior 280 VELOCE znamená, že není potřeba dělat kompromisy mezi ergonomií pro řidiče a maximálním pohodlím pro všechny cestující. Alfa Romeo se postarala o to, aby byl komfort řešen tak, že každá jízda je klidná, mimořádně příjemná, dobře naplánovaná a bezpečná. Po nasednutí je okamžitě patrný důraz na detaily, vysokou kvalitu čalounění a atmosféru, která poskytuje pohodlí spojené se sportovním charakterem a typicky vysokou italskou kvalitou. Kompaktní sportovní vůz Alfa Romeo se vyznačuje největším zavazadlovým prostorem ve své třídě (BEV) s objemem až 400 litrů, který lze otevírat bezdotykově. Junior je vybaven exkluzivními prvky, jako je praktický úložný prostor pro kabely pod přední kapotou. Pro ještě větší komfort nabízí Junior celou řadu asistenčních systémů, které řidiči pomáhají udržovat vůz v jízdním pruhu a také odstup od vozidel vpředu (autonomní řízení úrovně 2). Zadní kamera s širokým zorným úhlem 180° společně s 360° parkovacími senzory monitoruje okolí vozu, což je základ pro inovativní a praktický částečně autonomní parkovací systém. Tento systém vyhledává volná parkovací místa a dokáže do něj samostatně vozidlo zaparkovat a následně z něj i vyjet. Junior 280 VELOCE je také vybaven komfortním přístupovým systémem umožňujícím rychlé a snadné odemykání a zamykání vozu pouhým přiblížením se k němu nebo vzdálením se od něj, aniž by bylo nutné podniknout jakékoli další kroky.

Nový infotainment s propracovaným a přehledným rozhraním a různými způsoby obsluhy

Nový Junior 280 VELOCE přináší to nejlepší, co je momentálně v oblasti softwaru a konektivity na trhu dostupné. Zároveň však zachovává typický zážitek z jízdy charakteristický pro značku Alfa Romeo. Tento fakt dokládá implementace elektronické architektury nové generace, která umožňuje bezdrátové aktualizace systému a softwaru, takže vůz může být doplněn o nové funkce hned, jakmile jsou k dispozici. Nový infotainment je vybaven sofistikovaným a plynulým multitaskingovým rozhraním, které řidiči poskytuje všechny potřebné informace na první pohled, aniž by odváděly pozornost od řízení. Způsob obsluhy vytváří podobné vjemy jako při používání chytrého telefonu. Palubní systém vozu je tvořen 10,25" displejem, který je základem pro hlavní přístroje a umožňuje přístup k údajům o vozidle a nastavení jízdních funkcí. Na středové konzole je umístěn 10,25" dotykový displej, navržený pro snadnou práci s widgety a grafickými prvky umožňujícími intuitivní interakci se všemi funkcemi, které lze rychle a snadno přizpůsobit pouhým přetažením.

Jednou z technologických novinek Junioru je ChatGPT integrovaný do systému rozpoznávání hlasu přímo ve voze. Tato umělá inteligence umožňuje řidiči pokládat složité otázky a získávat úplné, strukturované odpovědi na různá témata konverzace, jako je věda, historie, zeměpis a mnoho dalšího. To vše přispívá k bezpečnějšímu a zároveň zábavnějšímu zážitku z jízdy.

Tým italských inženýrů Alfa Romeo odhaluje tajemství jízdní dynamiky nového modelu Junior VELOCE 280.

Nové asistenční systémy umocňují zážitky z autonomního řízení úrovně 2

Junior 280 VELOCE je vybaven pokročilými asistenčními systémy pro automatizovanou jízdu úrovně 2 (ADAS), které zajišťují automatickou akceleraci, brzdění a udržování vozu v jízdním pruhu, a to vše s maximálním důrazem na bezpečnost a zachování potěšení z jízdy. Nový Junior kombinuje Inteligentní adaptivní tempomat (IACC) a systém udržování uprostřed jízdního pruhu, který využívá ke své činnosti čelní kameru. Systém IACC dynamicky upravuje rychlost vozu tak, aby udržoval bezpečnou vzdálenost od vpředu jedoucích vozidel. Dále využívá funkce Rozpoznávání dopravních značek a Inteligentního asistenta rychlostních limitů. Rozpoznávání dopravních značek využívá ke své činnosti čelní kameru a aktuální rychlostní omezení zobrazuje na displeji ve voze. Inteligentní asistent rychlostních limitů doporučuje řidiči snížit rychlost na detekovaný limit a v případě souhlasu automaticky upraví nastavení tempomatu. Systém udržování v jízdním pruhu sleduje pohyb vozu do stran a udržuje jej uprostřed jízdního pruhu i v hustém provozu.

 

Alfa Connect Services, soubor služeb konektivity

Junior VELOCE je vybaven službami Alfa Connect Services, které poskytují pokročilou palubní konektivitu a širokou škálu funkcí pro maximální bezpečnost a komfort. Díky technologii bezdrátových aktualizací (OTA) jsou mapy a software vozu vždy aktuální. Mezi hlavní výbavu zajišťující mimořádné zážitky z jízdy patří především navigace, jež umožňuje vzdálené vyhledávání cílů a bodů zájmu (PoI) a poskytuje v reálném čase informace o dopravní situaci, počasí a rychlostních kamerách. Pomocí aplikace My Alfa Connect pro chytré telefony mohou zákazníci komunikovat s vozem prostřednictvím funkce My Remote. Tato funkce umožňuje dálkové ovládání vybraných funkcí vozu, jako je zamykání/odemykání dveří nebo zablikání světel, přímo z chytrého telefonu nebo chytrých hodinek. Dále umožňuje lokalizaci vozu a kontrolu určitých parametrů (např. rychlosti a polohy) a poskytuje upozornění třeba v případě překročení rychlostních limitů. Systém E-Control rovněž nabízí možnost dálkového spuštění a ukončení nabíjení, plánování nabíjení a nastavení teploty v interiéru vozu (vyhřívání nebo vychlazení) před cestou. Novinkou je integrace virtuálního asistenta „Hey Alfa“, který využívá rozpoznávání hlasu, a rozhraní ChatGPT. Tento inteligentní asistent funguje jako skrytý „kopilot“, poskytující užitečné rady a plnící požadavky posádky během cestování.

Tým italských inženýrů Alfa Romeo odhaluje tajemství jízdní dynamiky nového modelu Junior VELOCE 280.

„Připraven k jízdě, kdekoli a kdykoli“

Alfa Romeo Junior VELOCE přichází s přístupem „Připraven k jízdě, kdekoli a kdykoli“, který pomáhá zákazníkům v každodenním používání elektromobilů a usnadňuje tak jejich cestování. Organizace cest mimo město nebo správa každodenních povinností nebyla nikdy jednodušší díky možnosti nabíjet vůz kdykoli a kdekoli s využitím navigace plánující trasy včetně zastávek pro nabíjení, domácí nabíjecí stanice Wallbox a karty Alfa Romeo E-CARDPlánování tras včetně potřebných zastávek pro nabíjení, tzv. EV Routing, je inovativní systém integrovaný do navigace. Stačí nastavit cíl cesty a navigace vypočítá všechny potřebné nabíjecí zastávky, přičemž přístup k více než 600 000 nabíjecím místům v nejrozsáhlejší síti nabíjecích stanic v Evropě zajišťuje systém Free2move Charge. Navigace přitom při jízdě sleduje dopravu, stav nabití akumulátoru a styl jízdy, takže neustále bdí nad bezstarostností každé cesty. Pro domácí nabíjení je k dispozici nabíječka Free2move Charge Wallbox, přičemž zákazníci si mohou objednat profesionální instalaci doma, kterou zajišťuje specializovaný partner. S aplikací eSolutions Charging od Free2move eSolutions mají navíc majitelé vozu Junior VELOCE přístup k nejrozsáhlejší nabíjecí síti v Evropě. Nabíjecí karta Alfa Romeo E-CARD umožňuje snadné a bezkontaktní platby za nabíjení. *

STANDARDNÍ VÝBAVA MODELU JUNIOR 280 VELOCE

Exteriér modelu Junior 280 VELOCE zdobí znak Progresso, dvoubarevné lakování (černá střecha a tmavá barva karoserie s červenými detaily), zatmavená skla, adaptivní Full LED Matrix světlomety a 20palcová kola z lehké slitiny „Venti“. Dále jsou na voze černé kryty vnějších zpětných zrcátek, kliky dveří v barvě karoserie a logo hada „Biscione“ na C-sloupcích. Kromě exkluzivního dvoubarevného lakování může být Junior VELOCE lakován jednou ze šesti nabízených barev karoserie: bílá Sempione, černá Tortona, červená Brera, modrá Navigli, ocelově šedá Arese a slonovinová Scala.

 

Interiér vozu Junior 280 VELOCE se vyznačuje ryzím sportovním duchem, italskou pozorností ke každému detailu, vysoce kvalitními materiály a ergonomickým rozmístěním všech ovládacích prvků v dosahu řidiče. Jeho dominantou je přístrojový panel s digitálním 10,25" displejem přístrojů a 10,25" dotykovým displejem uprostřed palubní desky natočeným k řidiči. K dalším prvkům interiéru patří propracovaná sedadla Spiga s látkovým čalouněním v kombinaci černá/červená/ekokůže s efektem „štítu“, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s masážní funkcí, měkčená palubní deska a středový tunel, laserem opracovaná přední část palubní desky, vysoká středová konzola s ovládacím panelem, přední loketní opěrka, úložný prostor pro telefon a dva držáky nápojů na středovém tunelu. Elegantní a osobitý vzhled interiéru doplňuje osmibarevné osvětlení, které zvýrazňuje výdechy ventilace, středový tunel a ikonicky pojatý přístrojový štít. Mezi technické prvky výbavy patří bezdrátové připojení Apple CarPlay a Android Auto, soubor služeb Alfa Connected, audiosystém se čtyřmi reproduktory a dva USB porty vpředu. Bezpečnostní prvky pak zahrnují především systém udržování v jízdním pruhu, adaptivní tempomat a systém sledování pozornosti řidiče. Komfort zvyšuje elektronická parkovací brzda, zadní parkovací senzory, bezklíčkový přístupový systém, jednozónová klimatizace a volič jízdních režimů D.N.A. Standardní výbavu dále doplňují specifické podlahové koberce, ve třech stupních výškově nastavitelná podlaha zavazadlového prostoru a 11kW třífázová palubní nabíječka (AC). Pro větší přizpůsobení vozu jsou k dispozici dva pakety: paket Techno, který zahrnuje autonomní řízení úrovně 2, bezdotykové elektrické otevírání/zavírání víka zavazadlového prostoru, LED Matrix světlomety a propojenou navigaci s virtuálním asistentem, a paket Sport (pouze interiér), který přináší kůží a alcantarou potažený volant a exkluzivní sedadla Corsa od společnosti Sabelt s výrazným sportovním tvarováním, čalouněná černým/červeným semišem.

*Dostupnost některých služeb a produktů může být na českém trhu odlišná.

Skladové vozy Alfa Romeo