Opel Kadett – zakladatel hvězdné tradice
1936-1940: Opel Kadett – lidový automobil
První Opel Kadett představoval opravdovou senzaci – stejně svou technikou jako i příznivou cenou. Od roku 1936 do roku 1940 vyrobili v továrně v Rüsselsheimu více než 100 000 těchto čtyřsedadlových automobilů. Svižný kompaktní automobil dosahoval nejvyšší rychlost skoro 100 km/h a rychle si získal srdce zákazníků.
1962-1965: Opel Kadett A – zakladatel hospodářského zázraku
Velký zavazadlový prostor a dostatek místa pro čtyři osoby, stejně jako nový živý motor a nízké náklady na údržbu tvořily základ úspěchu modelu Kadett A. Opel ho v období let 1962 až 1965 vyrobil téměř 650 000 kusů. Kontury dvoudveřového automobilu se stupňovitou zadní částí působily seriózně a moderně. Linie boku byla položená nízko, panoramatické přední i zadní okno zabezpečovaly dobrý výhled z kabiny a chromovaný dekorační pás na bocích akcentoval protažený tvar karosérie.
Se svým moderním vodou chlazeným motorem uloženým vpředu a s účinným topením měl Kadett další konstrukční výhodu oproti konkurenčnímu modelu Volkswagenu. Čtyřválec s objemem 993 cm3 a s ventilovým rozvodem OHV dosahoval výkonu 29 kW (40 k) a od března 1963 poháněl i nové kombi Kadett Caravan.
1965-1973: Opel Kadett B – “Das Auto”
Druhá poválečná generace řady Kadett měla délku přes 4 metry, čímž byla výrazně větší oproti svému předchůdci. Nenarostla však jen délka, ale i výkon motoru. Základní verze dosahovala výkonu 33 kW (45 k) a kromě ní byl k dispozici i motor se zvýšeným kompresním poměrem označovaný jako 1.1S. Jeho výkon byl 40 kW (55 k).
Kadett druhé generace byl velice úspěšný – od září 1965 do června 1973 prodal Opel více než 2,6 miliónu kusů. Tento úspěch se zdaleka neomezoval jen na domácí trh. V roce 1966 dosahoval podíl exportu 50 procent a Kadett si mohli dopřát zájemci ve sto dvaceti státech světa.
1973-1979: Opel Kadett C – atlet
Modelů Kadett C se od roku 1973 do roku 1979 ho vyrobilo celkově 1,7 miliónu exemplářů. K charakteristickým prvkům designu patřila nízká vpřed skloněná maska chladiče, kapota motoru s charakteristickým prolisem a přední čelo v profilu spojleru.
Sportovní model GT/E se představil na frankfurtském autosalonu v roce 1975. Jeho čtyřválec 1,9 litru vybavený elektronickým vstřikováním paliva Bosch L-Jetronic dosahoval výkonu 77 kW (105 k) a automobilu s hmotností pouhých 900 kilogramů uděloval nejvyšší rychlost 184 km/h.
1979-1984: Opel Kadett D – automobil s pohonem předních kol
Čtvrtá generace poválečného modelu Kadett začala novou éru v kompaktní třídě značky Opel, když na frankfurtském autosalonu v roce 1979 debutoval první automobil Opel s pohonem předních kol, moderní Kadett D. Jakkoli byl nový model o 126 milimetrů kratší než jeho předchůdce, poskytoval delší kabinu posádky a nabízel výrazně víc místa než jeho mnozí konkurenti.
Opel kromě prostorného kombi s maximálním objemem zavazadlového prostoru 1425 litrů nabízel ještě karoserie se splývající zádí – tří a pětidveřovou. V lednu 1983 přibyl sportovní Kadett GTE s nejvyšší rychlostí 187 km/h poháněný čtyřválcem 1,8 litru s výkonem 85 kW (115 k). Další technické modifikace zahrnovaly tvrdší podvozek, sníženou světlou výšku, nový tlumič řízení a kotoučové brzdy s ventilovanými předními kotouči. Od roku 1979 do roku 1984 vyrobil Opel celkově 2,1 milionů automobilů modelové řady Kadett D.
1984-1991: Opel Kadett E – mistr světa v aerodynamice
Druhý Kadett s pohonem předních kol vyráběný v letech 1984 až 1991 získal evropský titul „Automobil roku 1984“. S celkovým počtem 3 779 289 prodaných kusů byl do té doby nejlépe prodávaným vozem značky Opel. Kadett E ve sportovní verze GSi byl nejaerodynamičtějším hatchbackem na světě. Zákazníci si rychle zvykli na nový tvar, verze kombi se dokonce vyšvihla na špičku svého segmentu. V roce 1987 dosáhl Kadett E nového prodejního rekordu 625 000 prodaných kusů v Evropě. Od podzimu 1985 přibyla i čtyřdveřová verze se stupňovitou zadní částí – poprvé od konce výroby modelu Kadett C, a v roce 1987 doplnil nabídku kabriolet Kadett Cabrio s pevným ochranným obloukem namísto středních sloupků karoserie. Skutečnou ikonou se pak stala sportovní verze GSi. Když v roce 1987 dostala legendární šestnáctiventilový motor s objemem 2,0 litru a s výkonem 110 kW (150 k), daleko zastínila všechny své konkurenty.
1991-1997: Opel Astra F – bestseller
Až 4,13 miliónu kusů modelu Astra F bylo vyrobeno v letech 1991 až 1997, čímž se stal nejlépe prodávaným automobilem Opel v historii. Opel se svou novou hvězdou Astrou odstartoval i bezpečnostní ofenzívu. Všechny verze se dodávaly standardně s napínači předních bezpečnostních pásů a s výztuhami ve dveřích na ochranu proti bočnímu nárazu. Od roku 1994 se standardně montovaly airbagy řidiče i spolujezdce, od roku 1996 i ABS, které bylo předtím prvkem výbavy na přání. Poprvé byly všechny motory vybavené katalyzátorem výfukových plynů.
1998-2004: Opel Astra G – univerzální automobil
Od jara 1998 se začal prodávat Opel Astra druhé generace s designem připomínajícím kupé jako třídveřový a pětidveřový hatchback i jako kombi. Sedan se stupňovitou zadní částí karosérie, kupé a kabriolet následovaly později. Kompletně pozinkovaná karoserie nového modelu se výrazně podílela na jeho vysoké zůstatkové hodnotě. Rozvor byl přibližně o 10 cm delší, což umožnilo vytvořit větší vnitřní prostor – především místo pro nohy cestujících vzadu a větší základní objem zavazadlového prostoru 370 litrů.
2004-2009: Opel Astra H – skvělý automobil
S dvanácti motory ve výkonovém rozpětí od 66 kW (90 k) do 176 kW (240 k) a se sedmi verzemi karosérie byla nabídka modelu Astra H, kterého se prodalo přes 2,7 miliónu kusů, opravdu výjimečná. Technologické lahůdky modelu Astra zahrnovaly adaptivní podvozek IDSPlus s elektronicky regulovanými tlumiči pružení Continuous Damping Control (CDC), do té doby používanými jen v luxusní třídě a u exkluzivních sportovních automobilů, stejně jako adaptivní světlomety Adaptive Forward Lighting (AFL) s dynamickými úhlovými světly.
2009 – 2015: Opel Astra J – designérský kousek
Opel Astra J podpořil řidiče celou řadou asistenčních systémů, které už dříve významně přispěly k úspěchu výborně prodávaného modelu střední třídy Insignia. Systém Opel Eye pomocí kamery rozeznává dopravní značky a informuje řidiče o rychlostních limitech a zákazech předjíždění. Kromě toho upozorňuje řidiče i na riziko vybočení z jízdního pruhu. A adaptivními světlomety AFL+ řidič vidí do zatáčky a je-li to potřeba, systém automaticky tlumí světla a přepíná zpět na dálková. Nová konstrukce zadní nápravy zaručovala zážitek z jízdy, zlepšenou ovladatelnost a vysoký komfort díky Wattovu přímovodu.
Od roku 2015: Opel Astra K – kvantový skok
Až o 200 kilogramů lehčí, prostornější uvnitř navzdory zredukované vnější délce a o mnoho účinnější díky výhradnímu využití motorů nové generace – nový Opel Astra představuje kvantový skok a svou světovou premiéru měl na frankfurtském autosalonu v září 2015. Přesně 53 let po premiéře v modelové řadě Kadett se pod kapotu kompaktního modelu Opel vrací motor s objemem 1,0 litru. Ovšem dnes má se svými 77 kW (105 k) více než dvojnásobně vyšší výkon díky technologii přímého vstřikování benzínu a přeplňování turbodmychadlem. Tento motor činí z nového modelu Astra nejčistší a nejhospodárnější model kompaktní třídy s benzínovým motorem.
Astra K je prvním automobilem, který přináší do kompaktního segmentu technologii adaptivních světlometů vyrobených kompletně ze světelných diod IntelliLux LED® – dosud vyhrazených pro prémiové modely nejvyšší třídy. Asistenční systémy nové generace obsahují Traffic Sign Assistant, Lane Keep Assist s funkcí Lane Departure Warning a Following Distance Indication, stejně jako i Forward Collision Alert s funkcí Collision Imminent Braking. Kromě toho nový Opel Astra K znovu významně zvyšuje komfort ergonomickými předními sedadly nové konstrukce certifikovanými organizací AGR. Tato nová přední sedadla mohou být dokonce doplněna ventilací a masážní funkcí!