Společnosti Volvo Cars a Epic Games vnesou prostřednictvím herního softwaru Unreal Engine do vozů Volvo příští generace fotorealistickou vizualizaci v reálném čase
Aby svým zákazníkům mohla nabídnout ten nejlepší možný uživatelský zážitek, rozhodla se automobilka Volvo Cars na základě nové spolupráce se společností Epic Games vybavit své elektrické vozy příští generace technologií, která zákazníkům nabídne fotorealistickou vizualizaci. Obě zmíněné společnosti spojily své síly za účelem vybavení připravovaných vozů Volvo herním softwarem Unreal Engine společnosti Epic Games, díky čemuž se mohou zákazníci těšit na bezkonkurenčně vysoce kvalitní grafiku.
Společnost Epic Games zastává vůdčí postavení v oblasti vývoje interaktivního zábavního softwaru, přičemž má na svém kontě například celosvětově proslulou online videohru Fortnite. Společnost Epic Games mimoto vyvíjí herní software Unreal Engine, který je v širokém měřítku považován za nejpokročilejší nástroj pro tvorbu 3D grafiky v reálném čase, na základě čehož ho využívají společnosti z různých průmyslových odvětví. Nyní se k nim přidala také automobilka Volvo Cars, která ho chce využít k rozvoji digitálního rozhraní palubních systémů svých vozů a k reprodukci grafiky v reálném čase.
Společnost Volvo Cars se tak stává první evropskou automobilkou využívající herní software Unreal Engine k vývoji rozhraní člověk–stroj (HMI). Vývoj se bude zpočátku soustředit na informační jednotku řidiče (DIM), na niž navazuje jeden z palubních displejů, který řidiči poskytuje relevantní informace o vozidle a zahrnuje také funkce infotainment systému.
U příští generace vozů Volvo budou zákazníci při interakci s těmito displeji těžit z výhod, které přináší působivá a vysoce kvalitní grafika. Mnohem ostřejší vykreslení, bohatší barvy a zbrusu nové 3D animace představují jen několik prvních kroků, prostřednictvím nichž budou vývojáři automobilky Volvo Cars posouvat hranice grafiky.
„Abychom mohli našim zákazníkům nabídnout ten nejlepší možný uživatelský zážitek a současně přispěli k ještě bezpečnější jízdě a větší individualizaci, potřebujeme naše vozy vybavit systémem, který nabízí bohatou, pohlcující a citlivě reagující vizualizaci,“ uvedl Henrik Green, produktový ředitel společnosti Volvo Cars. „A přesně to v našich vozech umožní herní software Unreal Engine, díky němuž bude trávení času ve vozech Volvo ještě příjemnější.“
Díky spojení herního softwaru Unreal Engine s vysoce výkonnou počítačovou platformou Snapdragon® Cockpit Platforms třetí generace nastaví příští generace vozů Volvo nový standard nejen v oblasti grafiky, ale také ve výkonu infotainment systému.
Společnost Volvo Cars tedy bude ve výsledku nabízet infotainment systém příští generace, který bude dvakrát rychlejší než jeho předchozí varianta, zatímco vytváření a zpracování grafiky v rámci palubního systému bude až desetkrát rychlejší.
„Když vozu dodáte interaktivní grafiku s vysokým rozlišením, která běží v reálném čase, otevřou se vám dveře k celé řadě nových možností, jak informovat a bavit celou posádku,“ prohlásil Heiko Wenczel, ředitel společnosti Epic Games pro využití herního softwaru Unreal Engine v rámci automobilových a HMI rozhraní. „Velmi talentované týmy automobilky Volvo Cars pro design a vývoj produktů se chopily příležitosti v podobě herního softwaru Unreal Engine a rozhodly se udělat něco nového, co se navíc bude neustále rozvíjet a rozšiřovat o nové vzrušující funkce.“
Prvním vozem, který se bude moct pochlubit novou grafikou, je nový plně elektrický vlajkový model automobilky Volvo Cars, který bude představen v další části letošního roku. Jedná se o model z nové generace plně elektrických vozů Volvo, jejímž smyslem je podpořit závazek automobilky stát se do roku 2030 výrobcem výhradně čistě elektrických vozidel.
Společnost vidí v herním softwaru Unreal Engine potenciál k pokroku i v dalších technologických oblastech nových vozů Volvo. Z toho důvodu vývojáři zkoumají další možnosti využití této a dalších softwarově řízených technologických platforem, přičemž je vždy na první místo kladena bezpečnost.
Ambicí společnosti Volvo Cars je vyvinout do poloviny současného desetiletí polovinu palubního softwaru pro své vozy interně, přičemž v rámci této snahy nabírá nové zaměstnance pro vývoj softwaru. Talentovaní programátoři získají po nástupu do společnosti spoustu příležitostí pracovat na vzrušujících a převratných nových palubních aplikacích a platformách.