Společnost Volvo Cars otevírá ve Švédsku nové moderní centrum na testování softwaru
V současné době aktivně nabíráme na různých místech celého světa softwarové inženýry. Kromě již zmíněných poboček v Krakově a Singapuru provozujeme technologická centra ve švédských městech Stockholm a Lund a v indickém Bengalúru. Mimoto máme velká vývojářská centra v čínské Šanghaji a švédském Göteborgu. Ačkoli se každé z těchto míst zaměřuje na jinou oblast, všechna společně tvoří klíčovou síť našich inovačních center, která jsou strategicky rozmístěna po celém světě Naše nová generace plně elektrických vozů Volvo je sice zkonstruována na mechanických principech, ale definuje ji software. Díky tomu jsme mohli vytvořit nové modely, jako jsou naše vlajková loď SUV EX90 a malé SUV EX30 se schopnostmi velkých vozů, které díky softwarovým aktualizacím vzdáleným přístupem budou postupem doby získávat na stále lepších vlastnostech.
V rámci naší strategie nepřetržitě investujeme do vývoje vlastního softwaru, s čímž je spojeno také jeho testování. Dnes proto odhalujeme jeden z našich dosud největších investičních počinů: nové moderní centrum pro testování softwaru ve švédském Göteborgu, díky němuž dojde k rozšíření naší kapacity pro testování softwaru na všech úrovních.
Při rozloze přibližně 22 000 m2 a počáteční investici okolo 300 milionů švédských korun se naše nové centrum pro testování softwaru stane novou vlajkovou lodí v rámci naší sítě inženýrských a technologických center po celém světě. V současné době provozujeme centra na testování softwaru ve švédském Lundu a čínské Šanghaji. Nicméně naše nové centrum v Göteborgu bude tím zdaleka největším s ohledem na rozlohu i kapacitu.
Velkorysou kapacitu budeme rozhodně potřebovat, protože se automobilový průmysl rychle mění, což ostatně dokazuje i naše vlajková loď Volvo EX90. Vozy Volvo se budou v budoucnu vyrábět jen s čistě elektrickými pohony, budou se ve stále větší míře prodávat online, budou řízeny těmi nejmodernějšími výpočetními jádry vyvinutými přímo automobilkou Volvo a v neposlední řadě se budou díky pravidelným softwarovým aktualizacím vzdáleným přístupem průběžně zlepšovat.
Vzhledem k těmto budoucím výhledům představují vývoj a testování vlastního softwaru zásadní předpoklad pro dosažení našich strategických ambicí, mezi které patří např. stát se průmyslovým lídrem v oblasti vývoje nových technologií a do roku 2030 vyrábět výhradně plně elektrické automobily.
„Jedná se o nejmodernější komplex, který se stane centrem našich globálních aktivit pro testování a prověřování softwaru,“ uvedl Anders Bell, náš globální ředitel pro výzkum a vývoj. „Vývojáři ze všech našich globálních inženýrských pracovišť a technologických center zde mohou testovat software na základě vzdáleného přístupu, a to 24 hodin denně a 365 dnů v roce. Pevně věřím, že prostřednictvím tohoto nového centra pro testování softwaru jsme nastavili nové měřítko pro automobilový průmysl.“
Nový komplex pro testování softwaru bude zpočátku zaměstnávat přibližně 100 lidí, přičemž se očekává, že toto číslo vzroste hned po spuštění testovacího centra v jeho plné kapacitě na 300. Ve finále by měl komplex nabízet kolem 500 testovacích zařízení a digitálních testovacích prostředí, čímž dojde k navýšení současných necelých 200.
Göteborské centrum bude úzce spolupracovat s našimi dalšími inženýrskými centry, která jsou rozmístěna po celém světě a hrají podstatnou roli při vývoji softwaru. Minulý měsíc jsme založili nové technologické centrum v Singapuru a letos v únoru jsme informovali veřejnost o našem plánu založit v polském Krakově další centrum zaměřené na vývoj softwaru.
„Naše stále se rozrůstající řady softwarových inženýrů pracují na řešení rozmanitých a vzrušujících výzev,“ říká Alwin Bakkenes, náš globální ředitel pro softwarové inženýrství. „Naším cílem je společnými silami urychlit tempo inovování a vývoje softwaru pro klíčové oblasti zájmu společnosti Volvo Cars, a to od základních bezpečnostních technologií vycházejících z našeho hlubokého pochopení příčin dopravních nehod až po naše percepční a asistenční algoritmy a software pro budoucí technologie autonomního řízení.”
Mezi další výzvy softwarového inženýrství patří vývoj funkcí našeho systému propojené bezpečnosti příští generace a podpora.