Opel uzavírá velmi úspěšnou sportovní sezonu 2022 a těší se na ročník 2023
Automobilový sport je označován za „vývojovou laboratoř sériové produkce“.
Z tohoto pohledu je pozitivní, že Opel, který má „nalinkovanou“ elektrickou budoucnost, už dnes funguje se svými elektromobily i ve světě automobilových soutěží. A se svým světově prvním značkovým šampionátem elektromobilů ADAC Opel e-Rally Cup si v roce 2022 vedl Opel velmi zdatně!
ADAC Opel e-Rally Cup se v roce 2022 opět rozrostl. Týmy z Německa, Rakouska, Finska, Švédska, Rumunska, Velké Británie a Nizozemska bojovaly o body, poháry a ceny s technicky identickými vozy Opel Corsa-e Rally. Sedm náročných automobilových soutěží v Německu, Rakousku, Francii a Nizozemsku ukázalo vysoký mezinárodní význam průkopnické práce dlouholetých partnerů – automobilky Opel a autoklubu ADAC.
„Zájem o šampionát ADAC Opel e-Rally Cup se ve srovnání se sezónou 2021 výrazně zvýšil,“ říká Jörg Schrott, ředitel divize Opel Motorsport. „Obracejí se na nás týmy i organizátoři z celé Evropy a sondují možnosti začlenění do poháru ADAC Opel e-Rally Cup. Náš elektrický soutěžní speciál Corsa-e Rally slouží jako měřítko pro novou kategorii Rally5 s elektrickým pohonem, kterou v současnosti připravuje Světová automobilová federace FIA. My jsme dokázali, že elektromobily dokážou soutěžit, a ukázali jsme, jak funkční a efektivní může tento projekt být – od nabíjecí infrastruktury až po bezpečnostní koncept. A ve vývoji našeho konceptu budeme pokračovat i nadále!“
Pro příští sezonu 2023 má šampionát ADAC Opel e-Rally Cup naplánováno osm kol, z nichž minimálně čtyři se pojedou v evropských zemích mimo Německo. Vyhlášení výsledků celého seriálu je naplánováno na začátek prosince 2023 na autosalon v Essenu.
Opel ale nesportuje jenom s elektromobilem Corsa-e Rally. Velmi úspěšná je i benzinová Corsa Rally4, nasazovaná do juniorského šampionátu vozů se spalovacími motory JERC (Junior European Rally Championship). Letošní sezoně naprosto dominoval sedmadvacetiletý Francouz Laurent Pellier, který pilotuje soutěžní speciál Corsa Rally4 se zážehovým motorem 1.2 Turbo o výkonu 212 k, který vyhrál pět z celkem šesti letošních podniků, takže už v předstihu mohl být vyhlášen vítězem JERC (na srpnové Barum Rally ve Zlíně). Pellier tak Opelu přinesl už pátý titul JERC - před ním to už dokázali Emili Bergkvist (2015), Marijan Griebel (2016), Chris Ingram (2017) a Martins Sesks (2018).
Speciály Opel Corsa Rally4 a Corsa-e Rally tak skvěle navazují na dlouhou a úspěšnou tradici soutěžních vozů Opel z německého Rüsselsheimu.“