Nové Quadrifoglio Super Sport: speciální limitovaná série jako oslava prvního vítězství v Mille Miglia.
Alfa Romeo představuje nové modely Giulia a Stelvio Quadrifoglio Super Sport, které jsou speciálními edicemi limitovanými na celosvětovou produkci 275 kusů pro typ Giulia a 175 pro Stelvio.
Tato limitovaná speciální série je poctou sportovní tradici značky a oslavuje první vítězství Alfa Romeo na Mille Miglia v roce 1928. Tohoto legendárního úspěchu se podařilo dosáhnout modelu 6C 1500 Super Sport.
Pro tuto speciální sérii designérské centrum Alfa Romeo Centro Stile vytvořilo novou, výraznější podobu loga Quadrifoglio, které je nyní vůbec poprvé ve více než 100leté historii značky černé.
Interiér je doplněn sportovními prvky, premiéru v něm má nové 3D obložení s uhlíkovými vlákny s červenou povrchovou úpravou. Na předních opěrkách hlavy je červeně vyšité logo, černé očíslování potvrzuje exkluzivitu této limitované edice.
Ztělesnění technické vyspělosti a technologií: motor V6 o objemu 2,9 litru s výkonem 520 koní a mechanický samosvorný diferenciál pro jedinečné zážitky z jízdy.
Mimořádná jízdní dynamika, která je vždy zaměřena na řidiče, je považována za etalon v příslušných kategoriích zejména zásluhou dokonalého vyvážení hmotnosti, nejlepší agility, nízké hmotnosti a extrémně přímého řízení.
Alfa Romeo představuje novou limitovanou sérii modelů Giulia a Stelvio Quadrifoglio Super Sport, která je novou kapitolou v legendární tradici symbolu ušlechtilého italského sportovního stylu, jenž od svého vzniku v roce 1923 představuje neustálou snahu o technickou dokonalost aplikovanou na závodní i sériové vozy.
Giulia a Stelvio Quadrifoglio Super Sport jsou limitovanou edicí, která vznikne v případě modelu Giulia v počtu 275 kusů a v případě modelu Stelvio v počtu 175 určených pro celý svět. Celkem tedy světlo světa spatří 450 ambasadorů ikonické sportovnosti a technické dokonalosti ve stylu Alfa Romeo, které ve svých segmentech ohromují obratností, výkonovou hmotností, přímou odezvou a celkově fascinujícími jízdními zážitky.
Pocta modelu 6C 1500 Super Sport a jeho legendárnímu vítězství v závodě Mille Miglia v roce 1928.
Po modelu RL, které bylo první edicí „nejkrásnějšího závodní ho vozu světa“, dominoval v roce 1928 závodu Mille Miglia, který se jel od 31. března do 1. dubna, model 6C 1500 Super Sport (Mille Miglia Speciale) řízený Giuseppem Camparim a Giuliem Ramponim. Po maratonu dlouhém 1621 kilometrů dojelo do cíle z 82 startujících pouhých 40 posádek, jimž dominoval uhlazený spider Zagato, který závod dokončil za 19 hodin, 14 minut a 5 sekund s průměrnou rychlostí 84,128 km/h. Pro Alfa Romeo to bylo první ze série 11 vítězství v závodě Mille Miglia, což je rekord, jenž nebyl dodnes překonán. Současně to ale bylo také první velké vítězství pro nový model 6C 1500, který byl prvním z nové generace vozů Alfa Romeo navržených konstruktérem Vittoriem Janem.
Alfa Romeo Centro Stile přináší novou podobu Quadrifoglia.
Aby byla tato speciální limitovaná série skutečně jedinečná a aby oslavila nezlomné pouto se světem závodů, pracovalo designérské oddělení Alfa Romeo Centro Stile na nové podobě tradičního čtyřlístku Quadrifoglio, symbolu, který již dlouho označuje modely s nejextrémnějšími výkony v nabídce. Poprvé za více než 100 let historie modelů Quadrifoglio ustupuje bílé pozadí trojúhelníku, jež tradičně ostře rámuje zelený čtyřlístek, černé barvě, která dodává ikonickému znaku další odvahu a pevnost. V loňském roce bylo u příležitosti stého výročí logo Quadrifoglio ozdobeno zlatým rámečkem a daty 1923–2023, která definovala století vášně pro sport, výkonnost a závody.
Prvky speciální limitované série Quadrifoglio „Super Sport“
Modely Giulia a Stelvio Quadrifoglio jsou výsledkem více než sto let trvající touhy po technické dokonalosti aplikované na závodní i sériovém vozy. Zážehový motor V6 2,9 litru o výkonu 520 k je kombinován s mechanickým samosvorným diferenciálem, jehož naladění vychází ze zkušeností získaných při vývoji modelu Giulia GTA. Tento důležitý technický prvek zlepšuje chování vozu a jeho trakci tím, že vylepšuje přenos hnací síly a zvyšuje stabilitu, agilitu a rychlost zatáčkách.
Silná osobnost s výrazně sportovním exteriérem, novým logem Quadrifoglio na černém pozadí a rozsáhlým použitím uhlíkových kompozitů, které jsou viditelné na střeše (Giulia, na přání), masce ve tvaru písmene V a na krytech vnějších zpětných zrcátek. Leštěná sportovní kola z lehké slitiny s pěti otvory mají pro model Giulia průměr 19 a pro Stelvio 21 palců. Za nimi jsou umístěné supersportovní černé brzdové třmeny. K dispozici jsou tato barevná provedení: třívrstvá červená Rosso Etna, metalická černá Nero Vulcano a bílá Bianco Alfa (pouze Giulia). Výraznými prvky designu jsou také nové „3+3“ adaptivní Full-LED matrixové světlomety s neoslňujícími dálkovými světly pro optimální osvětlení silnice za všech podmínek. Současně přinášejí úsporu energie, zvyšují bezpečnost a snižují namáhání očí.
Podobně laděné sportovní prvky lze nalézt také uvnitř. Svoji premiéru zde slaví 3D povrchová úprava s červenými uhlíkovými vlákny obložení palubní desky, středového tunelu a výplní dveří. Na hlavových opěrkách jsou pro odlišení této exkluzivní limitované série červeně vyšitá loga „Super Sport“ a černě pořadová čísla vozu. Volanty jsou čalouněné kombinací kůže a Alcantary a doplněné černým prošíváním a karbonovými ozdobnými prvky.
Nejlepší dynamika v daném segmentu je zajištěna překvapivou lehkostí, která je dána použitím ultralehkých materiálů, jako je hliník v motoru nebo uhlíková vlákna pro spojovací hnací hřídel, kapotu motoru, spoiler a boční prahy. V modelu Giulia zůstává použita aktivní aerodynamika tvořená karbonovým předním splitterem: ve vysunutém stavu reguluje množství vzduchu putující pod vůz, čímž zvyšuje stabilitu a zlepšuje jízdní vlastnosti. V neposlední řadě je použit výfukový systém Akrapovič (k dispozici je volitelně), pro nějž je typický nezaměnitelný zvuk.
Exkluzivní vzhled, technologie či konektivita: všechny tyto systémy mají společný cíl zajistit typický zážitek z jízdy s vozem Alfa Romeo. Palubní deska má tradiční koncepci soustřeďující hlavní prvky do zorného pole řidiče. Digitální přístrojový panel s úhlopříčkou 12,3“ umožňuje přístup k mnoha informacím o vozu a také pro nastavování asistenčních systémů pro částečně autonomní jízdu. Ve verzi Quadrifoglio je kromě tří grafických uspořádání dostupných v celé modelové řadě Alfa Romeo (Evolved, Relax a Heritage) nabízena také exkluzivní konfigurace „Race“.
V režimu zobrazení „Race“ se na centrální obrazovce sdružují všechny důležité informace, které chce mít každý řidič pod kontrolou: otáčkoměr, rychloměr a v případě manuální převodovky i řadicí světla. Toto zobrazení lze přizpůsobit umístěním dalších informací do postranních panelů, a to včetně informací o jízdních výkonech.
Modely Giulia a Stelvio Quadrifoglio Super Sport jsou vybaveny intuitivním a plynule fungujícím uživatelským rozhraním HMI, umožňujícím všechny funkce vozu ovládat dotykem prstu. Součástí infotainmentu jsou také digitální služby platformy „Alfa Connect Services“, zahrnující širokou škálu praktických služeb zvyšujících bezpečnost a komfort.
6C 1500 Super Sport
Den po vítězství v mistrovství světa s vozem Tipo P2 reagoval Vittorio Jano na potřebu nového silničního vozu se středním objemem a skvělými výkony modelem 6C 1500, jehož podvozek byl představen na pařížském autosalonu v roce 1925 pod iniciálami NR („Nicola Romeo“). Nový vůz, vybavený řadovým šestiválcovým motorem o objemu 1487 cm3 a výkonu 44 k, si však na zahájení výroby musel počkat až do roku 1927.
Okamžitě zaznamenal úspěchy na trhu i v závodech. Nové evoluční verze s výkonnějšími motory přicházely těsně po sobě, vrcholem této evoluce byla verze Super Sport s kompresorem přeplňovaným motorem s „pevnou hlavou“, která dosahovala výkonu 85 k a nejvyšší rychlosti 155 km/h.
V roce 1928 Alfa Romeo do druhého ročníku závodu Mille Miglia přihlásila šest vozů. Jezdci byli Bruno Presenti, Attilio Marinoni, Giovan Battista Guidotti a především Giuseppe Campari, jenž s Giuliem Ramponim sdílel kokpit vozu 6C 1500 s iniciálami MMS („Mille Miglia Speciale“), který byl zásahy konstruktéra Jana vylepšen zejména z pohledu vyvážení hmotnosti. V první části závodu za sebou nechal hrozbu tří továrních Bugatti, jež řídili Gastone Brilli-Peri, Pietro Bordino a Tazio Nuvolari. Na kontrolním stanovišti v Římě se duo Campari/Ramponi ujalo vedení, které si udrželo až do cíle v Brescii, a závod tak zakončilo na celkově prvním místě s průměrnou rychlostí 84,128 km/h. V letech 1927 až 1929 přinesly různé verze modelu 6C 1500 Alfa Romeo kromě úspěchů v závodech také vynikající obchodní výsledky: prodalo se jich 1064 kusů, což bylo na tehdejší dobu velmi slušné číslo.