Nové designové studio Volvo Car v Šanghaji posílí naši designérskou globální síť
Dnes jsme v Šanghaji otevřeli naše nové moderní designové studio. Studio se sídlem v jednom z nejživějších a nejkreativnějších asijských měst, se připojí k našim stávajícím studiím v Göteborgu a Camarillu, čímž rozšíří naši globální designérskou stopu.
Ambicí našeho šanghajského studia je stát se nejkomplexnějším designovým studiem světových automobilových značek v Asii. Studio, které je odrazem naší designové centrály v Göteborgu, disponuje všemi funkcemi potřebnými k usnadnění celého designérského procesu od koncepce až po výrobu.
Díky působivé výbavě studia je zde možné vyrábět modely interiéru a exteriéru v plné velikosti, přičemž lze pracovat s různými barvami a materiály. Mimoto zde lze vytvářet také design UX (uživatelského zážitku). Kromě frézovacích přístrojů, 3D tiskáren a plně vybavených dílen pro efektivnější výrobu přesných modelů mají šanghajští designéři přístup také k technologiím virtuální reality (VR), aby mohli ve virtuálním světě zkoumat své návrhy z různých úhlů.
„Náš designérský tým v Šanghaji představuje nedílnou součást naší globální designérské sítě,“ uvádí Jeremy Offer, náš globální ředitel pro design. „Nové zázemí a nejnovější technologie nám pomohou posílit spolupráci mezi našimi třemi designovými studii, z nichž se každé nachází v jiné části světa, abychom mohli pokračovat v posouvání prémiového skandinávského designu vozů Volvo na další úrovně.“
Otevřením designového studia v Šanghaji mimoto posilujeme naše strategické investice a dlouhodobý rozvoj v Číně, kde se již nachází naše šanghajské centrum výzkumu a vývoje a naše výrobní závody v Čcheng-tu, Ta-čchingu a Tchaj-čou.
Architektura, v rámci níž se prolínají skandinávské a asijské vlivy
Naše nové designové studio je bezpochyby prostorem podporujícím inovace a inspirujícím ke kreativním nápadům. Dvoupatrová budova s velkými okny sahajícími od podlahy až ke stropu, širokými schodišti a vysokými stropy nabízí stylové pracovní zázemí se spoustou otevřeného prostoru.
Studio o celkové rozloze 5 500 m2 optimalizované pro vzájemnou spolupráci nabízí prvotřídní pracovní zázemí pro více než 100 designérů a kreativních inženýrů. Pracovní prostory jsou udržovány čisté a v co nejjednodušším duchu, aby podnítily právě ten druh inspirace, který nám pomůže posunout hranice v navrhování automobilů.
V čistých a světlých prostorách interiéru najdete mnoho promyšlených designových detailů a pečlivě vybrané materiály splňující vysoké standardy společnosti Volvo Cars. V centru veškerého dění se nachází velká předváděcí hala o rozloze 1 000 m2, která je vybavena optimálním osvětlením a nabízí také venkovní vyhlídkovou zahradu.
Z celkového pohledu představuje architektura našeho nového designového studia působivou kombinaci našeho skandinávského dědictví v oblasti designu a inspirativních východoasijských vlivů.
Tým s místní odborností a globální stopou
Šanghajský designérský tým, založený již v roce 2010, se může pochlubit talenty se značnými odbornými znalostmi z různých prostředí. Tito energičtí, nadšení a kreativní lidé se stali důležitou součástí naší globální designérské rodiny, přičemž do všech projektů neustále vnášejí svůj vynikající kreativní pohled na design.
Jedním z prvních designérských projektů, kterých se tento tým ujal, byl model Volvo EX90 Excellence. Tato limitovaná edice a současně i nejvyšší varianta našeho plně elektrického vlajkového SUV Volvo EX90, která byla představena minulý měsíc v Šanghaji, povznáší prémiový zážitek do ještě vyšších sfér. Volvo EX90 Excellence vám jakožto vůbec nejbezpečnější čtyřmístný vůz značky Volvo umožní cestovat v prvotřídním stylovém prostředí v dokonalém pohodlí.
„Volvo EX90 Excellence je fantastickým příkladem rychle se rozšiřujících schopností a kompetencí našeho šanghajského designérského týmu,“ říká Sophie Li, naše ředitelka pro design v asijsko-pacifickém regionu. „S cílem přiblížit prémiový skandinávský design našim zákazníkům v Asii a Tichomoří čerpá náš tým inspiraci jak ve skandinávské přírodě, tak v asijském umění, čímž chceme zajistit, aby naše produkty zaujaly a oslovily spotřebitele na těchto trzích.“