DRUHÁ HVĚZDA ROKU 2022 SE PŘEDSTAVUJE: PRVNÍ OFICIÁLNÍ SNÍMKY OPELU ASTRA SPORTS TOURER!
Nastupující Astra ST je pokračovatelem skvělé tradice kompaktních kombi modelů značky Opel, která započala před bezmála šedesáti roky s nástupem modelu Kadett Caravan.
Vedle dvou výkonových Plug-In hybridních verzí se pod kapotou nového kombi Astra ST samozřejmě objeví i hospodárné zážehové a vznětové motory. Jejich výkonová škála sahá od 81 kW/110 k až po 96 kW/130 k. Výkon Plug-In hybridních verzí vrcholí na hodnotě 165 kW/225 k. Standardem modelů se spalovacími motory je šestistupňová převodovka, výkonnější motory (96 kW) mohou být propojeny s osmistupňovou samočinnou převodovkou. Obě Plug-In hybridní verze dostanou elektrifikovanou osmistupňovou automatickou převodovku.
Nová Astra Sports Tourer je dlouhá 4642 mm, široká 1860 mm a vysoká 1480 mm, práh nákladového prostoru leží ve výšce 600 mm. Do délky je tak nová Astra ST o 60 mm kratší než předchozí model, což je dáno především kratším předním převisem karoserie. Rozvor se však prodloužil o výrazných 70 mm až na 2732 mm, z čehož těží především vnitřní prostor.
V základním pětimístném uspořádání nabízí Astra ST zavazadlový prostor o objemu 608 litrů. Po sklopení zadních sedadel (standardně dělených v poměru 40:20:40) nabízí zavazadelník až 1634 l prostoru. Příjemné je, že po sklopení zadních je ložná plocha zcela rovná. Plug-In hybridní verze, které mají pod podlahou uloženy lithium-ionové baterie, mají pro zavazadla připraveno 548 l, resp. 1574 l prostoru.
Zavazadlový prostor modelů se spalovacími motory může na přání mít praktickou „dvoustupňovou“ podlahu „Intelli-Space“. Tu lze snadno jednou rukou nastavit do jedné ze dvou poloh – horní či dolní – a dokonce zafixovat pod úhlem 45 stupňů. Nová Astra Sports Tourer s nastavitelnou podlahou „Intelli-Space“ usnadní řidiči život i v případě defektu pneumatiky: Sada pro opravu pneumatik (a také autolékárnička) je uložena v podlahové schránce, které je přístupná nejenom ze zavazadlového prostoru, ale i z prostoru zadních sedadel, takže sadu pro opravu pneumatik lze vytáhnout aniž by bylo nutné vykládat věci ze zavazadlového prostoru. Vzhůru výklopné dveře zavazadlového prostou mají elektrické ovládání, přičemž k otevření i zavření postačí pouze kývnutí nohou pod zadním nárazníkem.
Nové kombi Astra Sports Tourer dostala samozřejmě originální čelní masku „Opel Vizor“. Maska „Opel Vizor“ dokonale integruje špičkové technologie, jako jsou např. adaptivní Intelli-Lux LED® Pixel světlomety nebo přední kamera.
Interiér nové Astry ST okamžitě dokládá, jaký obrovský krok vpřed udělali designeři automobilky Opel. Stěžejním prvkem plně digitálního přístrojového štítu „Pure Panel“ je mimořádné velký dotykový displej, jehož prostřednictvím řidič nastavuje řadu parametrů. Ty nejdůležitější funkce, například klimatizace, se ovšem stále nastavují pomocí výrazných ovladačů. Moderní infotainment nové generace nevyžaduje kabelové propojení s kompatibilními smartfony, protože už základní verze zvládají bezdrátové propojení přes Apple CarPlay a Android Auto.
Nová Astra Sports Tourer pokračuje v dlouholeté tradici Opelu uvádět do svých modelů ty nejmodernější technologie, které byly dosud dostupné pouze v modelech vyšších tříd – a to za dostupné ceny. Dobrým příkladem mohou být neoslňující adaptivní světlomety Intelli-Lux LED® Pixel Light. Nová Astra ST dostala špičkové světlomety z vlajkové lodi své značky Insignie se 168 LED elementy a stává se tak v tomto ohledu lídrem v celém svém segmentu.
Dalším charakteristickým momentem moderních Opelů jsou jejich špičková sedadla. Astra Sports Tourer dostala sedadla s ergonomickým certifikátem AGR. Ta mají všestranné nastavování řady parametrů, včetně elektrického nastavování sklonu opěradel nebo elektro-pneumatické bederní opěrky. U sedadel čalouněných kůží Nappa nechybí ani systém ventilace a řidičovo sedadlo má masážní funkci. Přední i zadní sedadla mohou být vyhřívaná.
Řidičovi usnadňuje život řada vyspělých asistenčních systémů, jako např. head-up displej Intelli-HUD. Bezpečnost jízdy zvyšuje i systém, který neustále registruje, zda řidič drží pevně volant a v případě potřeby vyšle varovný signál.