Využijte nabídky financování s 0% úrokem na nové a vybrané ojeté vozy Opel a Volvo. Info zde!

Automobilka Volvo Cars představuje nový způsob značení svých plně elektrických a hybridních vozů, aby zákazníkům usnadnila orientaci v názvech modelů

V souladu s naší transformací a cílem stát se do roku 2030 výrobcem výhradně plně elektrických automobilů přistupujeme k efektivnějšímu a standardizovanému označování modelů značky Volvo.

Automobilka Volvo Cars představuje nový způsob značení svých plně elektrických a hybridních vozů, aby zákazníkům usnadnila orientaci v názvech modelů

Přejmenování plně elektrických modelů

Z toho důvodu dochází k přejmenování plně elektrických modelů XC40 Recharge a C40 Recharge na EX40 a EC40, což jsou názvy, které plně zapadnou do rodiny dalších plně elektrických modelů: EX30, EX90 a EM90. Označení XC40 se bude nadále využívat u motorizací se spalovacím motorem.

Výrobce plně elektrických vozů

Jedná se o krok, který odráží náš postupný přerod ve výrobce plně elektrických vozů. O tom svědčí i fakt, že v roce 2023 představovaly plně elektrické vozy 16 % našeho celkového globálního prodeje, což v meziročním srovnání znamená nárůst 70 % oproti roku 2022. Výše zmíněné modely, EX30, EX90 a EM90, se letos dostanou na silnice, čímž dojde k rozšíření počtu našich plně elektrických modelů v běžném provozu na pět. Mimoto se objeví několik dalších modelů.
 
 Součástí aktualizovaného značení našich modelů je také odstranění znaku Recharge z našich plug-in hybridních modelů, které nyní budou označovány jednoduše znakem T6 nebo T8, což ukazuje na jejich výkonnostní zařazení.
 
Smyslem nového, efektivnějšího standardu značení modelů je usnadnit stávajícím i novým zákazníkům při nákupu nového vozu Volvo rozlišení mezi plně elektrickými a hybridními vozy.

Automobilka Volvo Cars představuje nový způsob značení svých plně elektrických a hybridních vozů, aby zákazníkům usnadnila orientaci v názvech modelů

Elektrická budoucnost

„Naše budoucnost je ryze elektrická a my se rychlým tempem pohybujeme k naplnění našich ambicí pro rok 2030,“ uvádí Björn Annwall, náš obchodní ředitel a zástupce generálního ředitele. „Sladěním názvů našich prvních průkopnických elektrických modelů s našimi novějšími elektrickými vozy zjednodušíme zákazníkům orientaci v našem portfoliu, které průběžně elektrifikujeme a modernizujeme.“  
Automobilka Volvo Cars představuje nový způsob značení svých plně elektrických a hybridních vozů, aby zákazníkům usnadnila orientaci v názvech modelů

Zvýšení výkonu variant EX40 a EC40

Mimoto představujeme nový softwarový balíček Performance pro zvýšení výkonu variant EX40 a EC40 Twin Motor, který bude na vybraných trzích součástí aktualizace předchozího modelového roku. Softwarový balíček Performance zvyšující výstupní výkon o 25 kW přispěje k rychlejší akceleraci, přičemž zahrnuje také unikátní mapování akceleračního pedálu pro zajištění jeho rychlejší odezvy a unikátní jízdní režim Performance, s nímž bude možné využít plný výkon 325 kW.

Aplikace Volvo Cars

Na vybraných trzích bude softwarový balíček Performance nabízen prostřednictvím aplikace Volvo Cars jako na přání dostupný upgrade při objednání nového vozu. Majitelé plně elektrických vozů C40 a XC40 Recharge předchozího modelového roku MY24 si mohou balíček rovněž zakoupit a stáhnout do vozu v pohodlí svého domova.
 
Za zmínku stojí také další vylepšování našich hybridních produktů. Mild hybridní motorizace B5 modelů XC60 a XC90 nyní využívají efektivnější spalovací cyklus motoru, následkem čehož dochází ke snížení emisí CO2 a zlepšení spotřeby paliva přibližně o 4 % u modelu XC60 a o 2 % u modelu XC90 (na základě metodiky WLTP*).

Automobilka Volvo Cars představuje nový způsob značení svých plně elektrických a hybridních vozů, aby zákazníkům usnadnila orientaci v názvech modelů
Automobilka Volvo Cars představuje nový způsob značení svých plně elektrických a hybridních vozů, aby zákazníkům usnadnila orientaci v názvech modelů

Black Edition

V neposlední řadě představujeme také speciální Black Edition modelů EX40, EC40 a XC40. Jedná se o edici, která navazuje na úspěch našeho modelu XC60 Black Edition, který jsme uvedli v loňském roce. Provedení Black Edition zahrnuje černý lak Onyx Black, znak ve vysoce lesklém černém provedení, 20" pětipaprsková kola z lehké slitiny, taktéž ve vysokém černém lesku, a možnost výběru mezi interiérem z materiálu microtech nebo v textilním provedení, přičemž oba jsou v tmavém odstínu Charcoal.
 
Modely EC40, EX40 a XC40 zůstanou v ostatních ohledech stejně skvělé jako dosud, což znamená, že budou vybaveny integrovanými službami Google a v případě plně elektrických variant budou nabízet dojezd až 583 km (EC40) a 576 km (EX40).**

Poznámky

  • * Jedná se o dojezd vypočítaný na základě realistické metodiky WLTP v rámci testování nových vozů za kontrolovaných podmínek. Nicméně spotřeba v reálných jízdních podmínkách se může lišit. Uvedené hodnoty jsou zatím předběžné. Finální homologace zatím nebyla provedena.
  • ** Dojezd v souladu s realistickým WLTP jízdním cyklem v rámci testování nových vozů za kontrolovaných podmínek. Reálný dojezd se nicméně může lišit.
  • Specifikace konkrétních vozidel a přesné nabídky pro zákazníky se mohou v jednotlivých zemích lišit. Bližší informace najdete na webových stránkách volvocars.com.
  • Google, Google Play a Google Maps jsou obchodní známky společnosti Google LLC.

Skladové vozy Volvo