Alfa Romeo zaznamenala v roce 2023 nejsilnější růst mezi globálními prémiovými značkami
Mezi 15 největšími prémiovými značkami zaznamenala Alfa Romeo v roce 2023 největší nárůst prodejů.
Alfa Romeo zakončila rok 2023 významným nárůstem celosvětových prodejů ve výši 30 %.
V Evropě se prodeje značky zvýšily o 46 %.
Střední východ & Afrika byly regiony s největším nárůstem: 74 %.
Region Indie-Asie-Pacifik zaznamenal 7% nárůst prodejů.V USA a Číně si značka vytváří pevné základy pro růst. V USA jsou hlavním úspěchem výsledky v hodnocení kvality: podle studie JD Power 2023 U.S. Initial Quality Study (IQS) obsadila Alfa Romeo v roce 2023 v tomto ohledu vedoucí pozici mezi prémiovými značkami a třetí místo v oboru
V návaznosti na potěšující výsledky za rok 2023 značka soustavně pokračuje v dodržování produktového plánu představeného v roce 2021, který spočívá v představování jednoho nového modelu každý rok.
Jean-Philippe Imparato | Alfa Romeo CEO:
Čísla růstu jsou v naprostém souladu s cíli, které jsme si stanovili pro rok 2023. Být nejrychleji rostoucí prémiovou značkou, mezi nejlepšími globálními konkurenty, nás může jen těšit. Je to pro nás výsledek jasný a stabilní strategie. Potvrzuje to skutečnost, že rychle implementujeme dlouhodobý plán, který jsme oznámili v roce 2021: každý rok jeden nový produkt, s důrazem na kvalitu. Disciplína a rychlost v implementaci naší strategie jsou klíčem k odpovědi na rychle se měnící trh.“Alfa Romeo se v roce 2023 zařadila na špičku prémiového segmentu
Vynikající prodejní výsledky značky Alfa Romeo v roce 2023 ji řadí na špičku prémiového segmentu. V celosvětovém žebříčku 15 nejúspěšnějších prémiových značek (bez segmentu 100% BEV) vyniká Alfa Romeo jako značka, která meziročně vykázala nejvyšší růst. Takový výsledek nás naplňuje hrdostí na stabilitu a disciplínu při realizaci produktového plánu představeného v roce 2021. Ziskovost, nejvyšší standardy z hlediska kvality a dodržování plánu jsou hlavní pilíře globální strategie italské značky, která se zaměřuje především na posílení na globální úrovni upevněním své přítomnosti ve všech regionech světa.
V roce 2023 vzrostly celosvětové prodeje o 30 %, přičemž v Evropě došlo k výraznému a stabilnímu růstu o 46 %. Hlavními trhy z pohledu nárůstu prodejů byly Itálie (+73 %), Německo (+71 %), Belgie (+62,0 %), Francie (+20 %), Nizozemsko (+78 %) a Švýcarsko (+20 %).
Blízký východ a Afrika zůstávají regiony s nejvyšším růstem +74 %, ty doplnilo Turecko s nárůstem o 155 %. Zvýšením prodejů o 7 % přispěl také region Indie-Asie-Pacifik, kde Alfa Romeo v roce 2023 upevnila svou přítomnost v Singapuru a Hongkongu.
V Severní Americe byla zářijová premiéra modelu Tonale přijata s velkým nadšením. Amerika je jednoznačně regionem s velmi velkým potenciálem a pevným základem pro růst, který se může opřít o vynikající výsledky studie kvality IQS (Initial Quality Study), kterou v tomto odvětví provedl světový lídr v oblasti spotřebitelských studií, poradenských služeb a analýzy dat, společnost J.D. Power. Studie vyzdvihuje mimořádný výsledek dosažený značkou Alfa Romeo, která zaznamenala jasné zlepšení oproti roku 2022. Společnost J.D. Power pro zhodnocení značky Alfa Romeo dotazovala zákazníky 90 dní po nákupu vozu a zaznamenávala veškeré problémy, které se vyskytly u 100 vozidel (PP100).
Alfa Romeo se umístila na nejvyšší příčce mezi prémiovými značkami a obsadila třetí místo v oboru. Meziročně si v roce 2023 polepšila o celých 24 pozic, což je největší posun v loňském ročníku IQS.
Se stejným nadšením se Alfa Romeo zaměřuje na oblast Číny, kde hodlá využít všech příležitostí, jež tato oblast na Dálném východě nabízí. Opírá se nejen o mimořádnou oblibu značky jako takové, ale také o příchod modelu Tonale, který kompletuje nabídku a vytváří ideální podmínky pro růst.
Zdroj: Stellantis data , vycházející z oficiálních veřejných registračních údajů v příslušných zemích.