Alfa Romeo Junior VELOCE se představuje s elektromotorem o výkonu 280 k
- Několik dní před silničními testy se vývoj modelu Junior VELOCE vybaveného specifickou technikou Alfa Romeo chýlí ke konci.
- Vývoj jízdní dynamiky prováděl stejný tým italských inženýrů Alfa Romeo, který pracoval také na projektech jako 4C, 8C, Giulia & Stelvio Quadrifoglio, Giulia GTA a aktuálně rovněž na 33 Stradale.
- Alfa Romeo Junior VELOCE se představí se 100% elektrickým pohonem s elektromotorem o výkonu 280 k/207 kW a točivém momentu 345 Nm.
Jen několik dní před tím, než se Alfa Romeo Junior v rámci prvních silničních testů představí vybraným insiderům na testovací trati Balocco (provincie Vercelli), dokončil tým inženýrů Alfa Romeo vývoj jízdní dynamiky tohoto projektu. Testy ukázaly, že výkon elektromotoru zajistí dynamiku na úrovni variant VELOCE modelů Giulia, Stelvio a Tonale.
Ještě před tím, než dojde k homologaci, se Alfa Romeo Junior se svým elektrickým pohonem o výkonu 280 k/207 kW představí v rámci jízdních testů vybraným mezinárodním odborným novinářům. Bude to ve stejném prostředí, kde tým italských inženýrů ověřoval splnění dynamických požadavků kladených na tento vůz. V tomto novém kompaktním sportovním voze se nový elektromotor dané konfigurace představí v roli nejsportovnější verze celé modelové řady.
Jediný kompaktní vůz svého druhu s ryzí a jednoznačně rozpoznatelnou sportovní aurou ve stylu Alfa Romeo
Specifickou vlastností nového vozu není pouze jeho elektromotor, při vývoji každé jeho části byl důraz kladen na maximalizaci výkonu, jízdních vlastností a čistého potěšení z jízdy.
Řízení bylo pro zlepšení jízdních vlastností naladěno speciálně pro tento model a vyznačuje se nejen přesností, ale také nejpřímějším převodem v daném segmentu (14,6). Sportovní podvozek byl snížen o 25 mm. Přední i zadní stabilizátory jsou extra zesílené, takže se lépe osvědčí při průjezdech zatáčkami, v nichž zajistí vyšší úroveň přilnavosti. Brzdová soustava je tvořena předními kotouči o průměru 380 mm a čtyřpístkovými pevnými třmeny. Samosvorný diferenciál Torsen je zárukou nejlepší možné trakce na všech typech povrchu. Prvotřídní grip poskytují také vysokovýkonné 20“ pneumatiky, navržené přímo pro elektrické vozy.
Cíle vývoje jsou samozřejmě stejné jako u každé Alfy Romeo: zaměření na nejlepší možnou ovladatelnost a jízdní dynamiku ve svém segmentu. I proto byl k vývoji tohoto projektu povolán stejný tým inženýrů, který se podílel na speciálních modelech, jako jsou 4C, 8C, Giulia & Stelvio Quadrifoglio, Giulia GTA a aktuálně pracuje také na typu 33 Stradale.
Poprvé je k dispozici 20km okruh „Langhe“
Akce se bude konat na zkušebním polygonu Balocco, kde budou automobiloví profesionálové testovat nejvýše posazenou verzi řady Junior ještě před její homologací.
Poprvé bude mezinárodním novinářům umožněn přístup k celé konfiguraci okruhu „Langhe“. Skutečná exkluzivita: celá trať o délce přes 20 km zatím ještě nikdy nebyla zpřístupněna cizím řidičům, kteří nejsou členy vývojového týmu Alfa Romeo. Všechny silniční vozy Alfa Romeo z posledních několika desetiletí byly podrobeny vývojovým testům právě na této trati, kde zkoušky podstoupí také Alfa Romeo Junior. Právě zde v minulosti testoval a ladil své závodní vozy (pro F1, DTM a Super Turismo) rovněž nezapomenutelný tým „Alfa Corse“.