Opel jde do ofenzívy na poli spotřeby paliva a emisí
- Iniciativa za větší transparentnost a hodnověrnost
- Od druhého čtvrtletí 2016 začne Opel u vybraných modelů uvádět spotřebu podle nové metodiky WLTP, která lépe zohledňuje podmínky každodenního ježdění v reálném provozu
- Konstruktéři vyvíjejí vylepšené systémy selektivní katalytické redukce SCR, směřující k reálným emisím RDE NOx
Opel dělá dobrovolně další krok ke splnění budoucích emisních norem CO2 a NOx: Od druhého čtvrtletí roku 2016 začne uvádět kromě oficiálních informací o spotřebě paliva a emisích CO2 podle stávající legislativy také údaje o spotřebě paliva podle budoucího celosvětového cyklu WLTP (Worldwide Harmonized Light Duty Vehicles Test Procedure). Kromě toho konstruktéři Opelu pracují na snížení emisí NOx vznětových motorů dalším vylepšením systémů selektivní katalytické redukce SCR. Jde o dobrovolné kroky, směřující k takzvané RDE (Real Driving Emissions) legislativě, která má začít platit v roce 2017. Opel se tak zavázal k maximální transparentnosti vůči oficiálním zkušebním autoritám a orgánům.
„Události a diskuse uplynulých týdnů a měsíců ukázaly, že automobilový průmysl je v centru pozornosti a je správný čas na to, vzít si z toho poučení,“ říká předseda představenstva Opel Group Dr. Karl-Thomas Neumann. „Je mi jasné, že debata o vznětových motorech znamená zlomový bod – svět už nebude takový, jaký byl doposud. Nemůžeme to ignorovat a je v moci automobilového průmyslu aby dokázal změnit vnímání nové reality.“
Spotřeba paliva a emise CO2
Od druhého čtvrtletí roku 2016 začne Opel u svých vozů (počínajíc modelovou řadou Astra nové generace) kromě povinných údajů o spotřebě a emisích CO2 zveřejňovat i údaje podle nové metodiky WLTP. Tato metodika, obecně pozitivně přijímaná subjekty působícími v automobilovém průmyslu, byla vyvinuta v zájmu uvádění realističtějších hodnot spotřeby paliva, protože se víc přibližuje běžnému uživatelskému standardu zákazníků.
Podle plánů EU bude aktuální tzv. NEDC cyklus (New European Driving Cycle) začátkem roku 2017 nahrazen modernějším celosvětovým standardem WLTP (Worldwide Harmonized Light Duty Vehicles Test Procedure). Tento test realizovaný v laboratorních podmínkách je založený na přesně definované metodice, která lépe zohledňuje spotřebu paliva i emise CO2 v reálném povozu. Nový testovací cyklus WLTP je základem pro získávání standardizovaných, reprodukovatelných a porovnatelných výsledků.
Technologie SCR
Co se týká emisí NOx, Opel zahájil další etapu prací na zvýšení efektivity systémů dodatečné úpravy výfukových plynů vznětových motorů Euro 6, které využívají technologii selektivní katalytické redukce SCR. Tato vylepšení směřují ke splnění limit§ budoucích norem RDE. RDE je emisním standardem pro reálný provoz, který doplňuje aktuální testovací metody o měření emisí automobilů přímo v silničním provozu.
„Naše analýzy v uplynulých měsících ukázaly, že nemáme žádné zařízení, které by registrovalo, že vůz je v testovacím režimu. I přesto jsme přesvědčeni, že dokážeme ještě dále zlepšit účinnost katalytické redukce oxidů dusíku našich vznětových motorů podle normy Euro 6 s technologií SCR a tak se posuneme blíž k budoucím limitům standardu RDE,“ vysvětluje Dr. Karl-Thomas Neumann. „Budeme využívat SCR pro vznětové motory Euro 6 a pokračovat ve vývoji vylepšených a ještě efektivnějších technologií.“
Práce na vylepšení Euro 6 vznětových motorů se systémy SCR již započaly a jejich zavedení do výroby se očekává v létě roku 2016. Tyto aktivity budou zahrnovat i dobrovolnou možnost bezplatné modifikace pro 43 000 automobilů, které už jezdí po evropských silnicích (Zafira Tourer, Insignia a Cascada). Až budou modifikace k dispozici, systémy pro úpravu výfukových plynů budou nově kalibrovány.
Předseda představenstva Opel Group Dr. Karl-Thomas Neumann apeluje také za zvýšení transparentnosti vztahů mezi automobilovými výrobci a schvalujícími autoritami v Evropě. „V USA automobiloví výrobci zveřejňují kompletní kalibrační filozofii schvalovacím orgánům. Byl bych rád, kdybychom tuto praxi převzali i v Evropě.” V této souvislosti chce předseda představenstva Opel Group doporučit, aby všichni výrobci automobilů, kteří jsou aktivní v Evropě, přispěli k přípravě dohody vedoucí k větší transparentnosti.