Využijte nabídky financování s 0% úrokem na nové a vybrané ojeté vozy Opel a Volvo. Info zde!

Opel Mokka se bude od roku 2014 vyrábět i ve španělském závodě Opelu v Zaragoze

  • Velká poptávka po kompaktním SUV si vynutila dodatečné navýšení výrobních kapacit 

Výroba modelu Opel Mokka přichází do Evropy: Tento velmi úspěšný SUV model se začne ve druhé polovině roku 2014 vyrábět i ve španělské továrně koncernu GM v Zaragoze! Důvodem tohoto kroku je mimořádná poptávka evropských zákazníků. Současně i v závodě GM v korejském Bupyeongu, který je dosud jedinou produkční lokalitou modelu Mokka, dojde k dalšímu navýšení výrobních kapacit.

„Rozhodnutí pro výroby Mokky v Zaragoze jde v duchu naší strategie vyrábět auta tam, kde se prodávají,“ říká Dr. Karl-Thomas Neumann, CEO automobilky Opel. „Enormní poptávka po modelech Mokka zvýrazňuje atraktivitu našich vozů, dodává další impulz naší produktové ofenzívě a zabezpečuje pracovní místa v Evropě. Toto rozhodnutí pomůže zlepšit využití výrobních kapacit v Evropě a proto je dobrou zprávou pro celou naši organizaci.“

„Je to dobrá zpráva nejenom pro závod Opelu v Zaragoze, ale i pro všechny výrobní závody, protože se zlepší využití celkových kapacit,“ dodává Dr. Wolfgang Schäfer-Klug, předseda Evropského zaměstnaneckého fóra EEF. „Vedení automobilky Opel splnilo dlouhodobý požadavek EEF na výrobu malého SUV v Evropě. Jde to pozitivní přístup ve vztahu ke všem zaměstnancům automobilky Opel.“

V úvodní fáze investuje GM 80 milionů USD do přípravy výroby v závodě v Zaragoze. Rozhodnutí vyrábět model Mokka v Evropě pomůže zachovat 5800 pracovních míst ve španělské továrně automobilky Opel, ve které se dnes vyrábějí modely Corsa a Meriva.

Od svého uvedení na trh v létě roku 2012 je Opel Mokka velmi úspěšný. Sympatické SUV je populární jak u odborné veřejnosti, tak u běžných zákazníků. Mokka patří do trojice nejlépe prodávaných SUV v mnoha státech Evropy.

Výroba Mokky ve Španělsku bude zpočátku založena na montáži dodávaných kompletů (tzv. CKD = Completely Knocked Down) a dílů vyrobených v Koreji, přičemž podíl komponentů od evropských dodavatelů se bude postupně zvyšovat.

„Je to další velký den pro Opel,“ tvrdí Karl-Thomas Neumann. „Po nedávném rozhodnutí GM investovat přes 4 miliardy EUR do evropských výrobních závodů a následném plánu vložit dalších 230 milionů EUR do Technického a vývojového centra v německém Rüsselsheimu je to další důkaz, že jsme na správné cestě.“

Z rozhodnutí o výrobě modelu Mokka v Evropě budou nejvíce profitovat zákazníci a zaměstnanci automobilky Opel: „Díky této investici budeme schopní vyrábět více vozů a rychleji uspokojovat poptávku našich zákazníků,“ dodáváDr.Karl-Thomas Neumann.

Skladové vozy Opel